četvrtak, 29. veljače 2024.

 KNJIGOVRIJEME – projekt poticanja čitanja, 1.razredi

Knjigovrijeme je zakoračilo s prvašićima u ovu školsku godinu. Neobavezni projekt poticanja čitanja školske knjižničarke privukao je 20 roditelja iz 1.A, 1.B i 1.C razreda – glavnih aktera i izvođača. Torba s knjigama krenula je u te obitelji kako bi ih čitali i provodili vrijeme u zajedničkoj aktivnosti. Sadržaj torbe čine knjige sljedećih naslova – za svakog ponešto:

„Pažnja! Razvijamo pažnju u igri“, Anastasija Suncov

„Crvena lopta“, M.Karl i G.von Emmerich

„Gospodin Nosko nalazi prijatelja“. Kulot-Ullrich

„Moja prva enciklopedija“, C.Watson

Ove godine sudionici su dobili i kutije koje će pretvoriti u vremenske kapsule,dragocjeni trenuci ovjekovječeni u sadržajima svake od njih. Sličica u albumu života.

Okrugli stol s temom „Zašto čitati?“ održan je 28.2.2024. 

Došli su svi sudionici – veliki i mali J !


U opuštenoj atmosferi osjetio se entuzijazam,dobra volja i rad na poticanju čitanja (što su uostalom roditelji i pokazali pristupivši projektu).

U razgovoru (naglašavam i velikih i malih J) došli smo do istih zaključaka kao i Rachel Drbohlav Ollerton, mag. psych. (cijeli članak možete vidjeti ovdje).

Ukratko (iz članka):

„Čitanje je iznimno važno i za djecu i za odrasle. Osim što doprinosi razvoju vještina kao su analitičke i govorne vještine, čitanje opušta i omogućuje mašti da preuzme kolo i odvede nas nakratko u neku drugu stvarnost.

Zajedničko čitanje, kao i samostalno čitanje kod djece može imati brojne prednosti za njihov razvoj. Iz tog razloga važno je znati kako motivirati dijete na čitanje, pogotovo u doba kada je tehnologija zauzela glavni dio slobodnog vremena.

Važnost čitanja za djecu i odrasle

Jednom kada dijete nauči čitati, važno je njegovati volju i želju za čitanjem iz više razloga. Čitanje može doprinijeti razvoju brojnih vještina i kod djece i kod odraslih, a neke od njih su:

Čitanje pruža mogućnost zabave i opuštanja, a pokazano je da može pomoći i u snižavanju stresa

Zajedničko čitanje može osnažiti vezu između roditelja i djeteta, te djetetu pružiti osjećaj brige i voljenosti. Osim toga, može pomoći i u uspostavljanju rutine za spavanje.“



Opći je stav na kraju Okruglog stola bio da će biti nove aktivnosti u idućoj školskoj godini kao i još jedna aktivnost u projektu u svibnju 2024.

O čemu se radi – za sad neka ostane tajna.

Zahvaljujem svim roditeljima i prvašićima kao i njihovim učiteljicama na jučerašnjem druženju, bilo je – neprocjenjivo!

Do idućeg puta!

                                                                Ida Bogadi